torsdag 12. mars 2009

Øyeblikkene




Teller du år blir livet kort,

teller du dager, går livet fort,

teller du timer, varer livet en stund,

lengst varer livet om du nyter hvert sekund.

Tror man får enda mer forståelse av dette med å nyte øyeblikkene i småbarnsperioden - det er så mange milepæler som man akker og oier seg over, og er sikker på at man aldri skal glemme... Men jeg ser jo for egen del nå, at jeg må tenke meg veldig om eller slå opp i kalenderen til første mann (som ikke er mer enn litt over to år, altså!) for å huske når han første gang smilte, holdt hodet sjøl, rullet rundt, fikk tenner etc...

Nå er vesla i gang med de samme store øyeblikk og vi har prøvd å være flinke til å notere dem for hennes del også. Det er litt bittersøtt å se hvor fort de små vokser til - du gleder deg vanvittig over deres framskritt, men minnes samtidig på hvordan tida ubønnhørlig går. Det er når slike litt smådepressive tanker slår meg, at jeg må minne meg sjøl på å nyte hvert sekund og samle minner i hjertet, hodet og album. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar