onsdag 17. juni 2009

Nye blomsterpotter og vase i hvitt

Forleden dag var søster'n og jeg på trilletur i by'n og da havnet vi innom en blomsterbutikk der det var halv pris på en mengde blomsterpotter og vaser. Jeg er ikke av dem som har grønne fingre, snarere tvertimot - plantedødaren, det er meg! Men jeg syns en stor hvit vase der var så fin å se på, at jeg kjøpte den. Innplukkede blomster/kvister lever akkurat lenge nok selv hos meg til at det kan være koselig å pynte med, nemlig. Og se her - syrinene blomster flott fortsatt de, etter noen timer i min varetekt. Hjelper sikkert at jeg har husket å fylle vann i vasen..! :-)


Kjøpte også fire hvite blomsterpotter til å sette i vinduskarmen i stua vår - har en dyp karm der det pr dags dato er fylt opp av Svigermors tunge og Pengetre planter. Og det skal sies at de plantene er standhaftige..! Vann er en begrenset ressurs som deles ut bare når undertegnede tilfeldig kommer på det - og det skjer ikke hver uke for å si det slik... Det hører jo med å si at stenglene på disse plantene vel mest kan karakteriseres som forvedet... De kniper vel på de dråpene som blir dem fordelt så lenge de kan - vet jo aldri hvor lenge det går til neste gang..!

Men nå har man ambisjoner om å få til forbedringer, - gjøre som Prøysen sier - starte med blanke ark og fargestifter tæl.... Nye blomsterpotter skal fylles med nye planter (går nok for å få noen avleggere fra mor i første omgang, - hmmm... høres ut til at jeg ikke helt tror på meg sjøl en gang, gitt...?) og jeg skal legge meg til nye vaner - bli plantenes venn! Vel, vel.... den som lever, får se....

1 kommentar:

  1. Jeg har sporadisk grønne fingre, men inneplanter er jeg ikke særlig flink med.
    Det var en nydelig hvit vase du har fått kjøpt deg, og fortsatt er syrinen nydelig hos deg. Her er den avblomstret.

    SvarSlett