mandag 30. mars 2009

Prikkeinvasjon og aprilvær...!

I dag har vesla virkelig blitt invadert av vannkopper - hvis storebror var prikkete, så går vesla ham en høy gang. Den som finner en flekk på kroppen hennes der det ikke finnes en vannkopp, er god. Ikke rart jenta har vært noe "tusjin" i dag som vi sier herover. Hun har også hatt litt feber, så humøret har slett ikke vært helt på topp i dag. Mamma'n dro i full fart til apoteket for å proviantere hvitvask og kløstillende salve for å hjelpe vesla på den måten i alle fall. Bestefar tok ansvaret for vesla mens hun sov og krysset fingrene for at sovinga varte helt til mamma'n var tilbake - det gjorde den ikke... Vet ikke hvem som var mest misfornøyd da jeg kom inn døra, jeg. De var i alle fall letta, begge to, over å skille lag, tror jeg. Vi får jo se hvordan natta går mht soving... Det høres ikke lovende ut så langt...

Ellers har jo været vært i aprilhumør, med vekslende regn- og haglbyger, strålende sol og nå litt lett snøvær. Ja, ja, vi har jo hatt år der 17.mai har vært feiret i snøvær også, så vi er vel ikke direkte overrasket! :-) Det er vel på en måte et sikkert vårtegn dette også - at været veksler slik.

Mamma'n har jo fått gjort noe "morsomt" i dag, mens vesla faktisk tok en lang formiddagslur (var sliten, stakkar). Strikker på en "variant" av en av Ronilles kjøkkenkluter (se bloggen hennes her). Det blir en variant, siden jeg som fersking sjølsagt har klart å rote meg litt bort i starten, men det ble bare et litt annet mønster underveis - kluten kommer nok til å gjøre jobben sin likevel! Får i alle fall øvd på rette og vrange masker..! :-) Bilde skal nok legges ut når jeg er ferdig - må bare lære å felle av først..! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar