fredag 29. mai 2009

Chateau Mørjefjorden - her kommer vi!

Mens pappa'n skal jobbe, tar ungene og jeg turen ned til hytta sør for Larvik i pinsen. Vi har lokket med oss (ikke så vanskelig, altså!) mormor og bestefar, tante, onkel og Lillemann også. Det er første overnattingsbesøk i år, og første noen gang for Vesla som ble født etter fjorårets sesong var over. Hytta har nemlig sommervann, så da har det ikke blitt til at vi har brukt den på vinteren.

Vi har ambisjoner om å sette gjestene og oss sjøl i sving med å få hytta klargjort med både vasking og lufting i løpet av helga - aller helst første del av helga, så vi bare kan kose oss resten av tida! :-)

Båten tror jeg vi venter med å sjøsette til pappa'n er med - han er den mest drevne av oss der. Innrømmer åpent og ærlig at jeg er født, oppvokst og inngrodd på indre østland, så noe sjøvant er jeg ikke... Men det er håp om at man kan lære etter hvert. Båten, en eldre Rana-båt, ble kjøpt inn i fjor, så den må vi nok bli enda bedre kjent med i år. Det skal bli moro - Pjokken har snakket om det lenge allerede; "kjøre båt hytta, mamma?"

Vi gleder oss til hyttehelg, i alle fall - så får jeg vel avslutte her og sove noen timer. Må pakke i morra tidlig, men jeg har skrevet liste over hva som skal være med, altså! :-)

4 kommentarer:

  1. Det høres ut som om dere skal få en skikkelig flott helg - og så er det jo meldt knallvær også! Kos dere og ha en fin pinse!

    SvarSlett
  2. Høres ut som en bra pinsehelg :-) Kos dere masse.

    SvarSlett
  3. Takk for en flott helg på hytta! Vi er gjerne med en annen gang også, håper lillemann er friskere da!

    SvarSlett
  4. Håper dere har hatt en super helg på hytta!

    Ønsker deg en fin uke videre!
    Klem fra Livy

    SvarSlett