onsdag 8. juli 2009

Mitt første besøk på loppemarked!

Jeg fikk overbevist samboeren om at vi kunne ta turen innom et loppemarked i nærheten før vi dro på stranda her en dag, og det var moro å få kikket litt der. Ble bare bøker med meg hjem denne første gangen på leting etter store og små skatter, men det skyldes ikke at det var lite annet å se på der. Snarere at jeg hadde pjokken på 2 og et halvt år med og han var ikke like interessert i å gå rolig rundt og se på nips, håndarbeider og møbler..! Så første viktige lærdom - dra ikke med småtassene på loppemarked hvis du har som mål å kunne se på det som er der... :-) Pjokken var hjertens fornøyd han, fant både en "gammel" telefon (følte meg gammel sjøl, da gitt, husker da at vi hadde en slik hjemme!) å lekeringe med til allmenn moro for de som jobbet der, og bøker til lesing på sengekanten.



Sjøl ble jeg anbefalt bøker av en dame på runden gjennom pappeskene, og tenkte at det var verdt å prøve for 20 kr stk. Vi får se om jeg blir så fascinert av forfatteren som hun var - varme anbefalinger i alle fall. Kjøpte også med noen hobbybøker og "gamle" engelske interiørblader for moro skyld. Kjekt å få et inntrykk av bladet som fortsatt eksisterer uten å kjøpe dyre utgaver av i dag først. Må jo innrømme at det er litt vittig å bla gjennom dem og se hvordan stiler har endret seg på bare 10 år! :-)

4 kommentarer:

  1. Bare innom for å si God morgen .Har du ført deg oKlem pp på min lille sommertrekning?
    Klem Laila

    SvarSlett
  2. Ser ut somm du fikk med deg noen fine bøker;)
    Nei små barn er ikke det enkleste å ha med seg- hvis man vil gå rundt og titte!! Det ligger noe på bloggen min til deg, du får hente den hvis du vil;)
    Ha en fin dag videre!!

    SvarSlett
  3. Hei :-)

    så gøy med loppemarked, men det er nok litt lettere når man ikke har med seg småbarn :-)

    Regner med at det ga mersmak. Mye kjekt lesestoff du fikk tak i.

    Ønsker deg en deilig sommerdag !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Heisan, kommer innom deg i forbifarten...har jo bloggepause, det går som det griner, har aldri vært så mye på blogg..sukk...
    Jeg har en det ting som jeg virkelig MÅ gjøre, så nå må jeg gjemme vekk pc`en!
    Kanskje bare skjekke mailen kvikkt på jobb..
    Ønsker deg fine sommmerdager...
    Morsomt med gamle interiørblader!
    Ønsker deg fine sommerdager, klem,M

    SvarSlett